0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Двигатель red top что это

#1 dima1024

  • Продвинутый пользователь
  • Группа: Пользователи
  • Сообщений: 602
  • Регистрация: 20 ноября 09
  • Наверх of the page up there ^

#2 SaTaN

  • Продвинутый пользователь
  • Группа: Пользователи
  • Сообщений: 1 040
  • Регистрация: 26 октября 09
  • Город Томск

Двигатель 4A-GE выпускался с 1983 по 1998 год. Рядный, 4-х цилиндровый, двухраспредвальный двигатель, с 16 (2 впускных, 2 выпускных) или 20 (3 впускных, 2 выпускных) клапанами. Головка блока цилиндров была разработана компанией Yamaha. Система питания двигателя – распределенный впрыск. Надёжность и мощность этого двигателя получила большое признание среди энтузиастов, делая его замечательным выбором для установки во многие модели Toyota вместо родных двигателей.

Первое поколение двигателей 4A-GE было представлено в 1983 году, как замена устаревшего на тот момент двигателя 2T-G. Этот двигатель имел серебристые клапанные крышки с надписями сверху черным и синим цветами, за что получил название
«blue-top». На задней части блока цилиндров имелось 3 ребра жесткости. 4A-GE был очень лёгким и мощным для двигателя, имевшего цельнометаллический блок цилиндров. Мощность двигателя составляла 130л.с.(97кВт) при 6600 оборотах в минуту.
Для американского рынка выпускался вариант, удовлетворяющий американским нормам по выбросам в атмосферу. Этот двигатель использовал расходомер воздуха (MAF), вместо датчика абсолютного давления (MAP). Мощность двигателя для американского рынка составляла 112л.с. (84кВт) при 6600 оборотах в минуту. 4A-GE первого поколения производился до 1987 года.
Головка блока цилиндров 4A-GE первого поколения называлась «big-port», поскольку имела впускные окна большого поперечного сечения. Несмотря на то, что большие впускные окна были идеальны для серьёзных модификаций двигателя при очень высоких оборотах, они вызывали существенный провал в области низких оборотов, который вызывался уменьшающейся скоростью воздуха на этих оборотах. Для компенсации уменьшающейся скорости воздуха, была установлена система T-VIS, что решило данную проблему.

Второе поколение двигателя 4A-GE выпускалось с 1987 по 1989 год. От первого поколения двигатель отличался увеличенными диаметрами шатунных шеек коленвала (42мм, против 40мм у первого поколения), а также наличием 4х дополнительных ребер жесткости на блоке цилиндров. (Таким образом, общее количество ребер жесткости равняется 7). Система T-VIS сохранена. Внешне двигатель похож на 4A-GE первого поколения, выходная мощность осталась неизменной, однако надписи на клапанных крышках теперь выполнены красным и черным цветами.

Первое и второе поколения 4A-GE очень популярны среди гонщиков и тюнеров, потому что легко подвергаются различным модификациям, имеют несложное строение и небольшой вес. Двигатели, оснащенные системой T-VIS – идеальные кандидаты для установки турбины, поскольку имеют так называемую «big-port» головку блока цилиндров, что означает, что головка имеет впускные окна большого поперечного сечения.

Третье поколение появилось в 1989 году и производилось до 1991 года. Этот двигатель имел серебристые клапанные крышки с надписями только красным цветом, за что стал называться «red-top». Степень сжатия в данном двигателе увеличилась до 10.3:1 (предыдущие поколения имели степень сжатия 9.4:1). Для решения проблемы со скоростью движения воздуха, впускные окна головки блока цилиндров были переработаны и получили меньшее поперечное сечение. Такая головка называлась
«small-port». Это изменение сделало ненужным применение впускного коллектора с отдельными каналами для каждого клапана, и коллектор был заменён на обычный, с одним каналом для каждого цилиндра. Дополнительные модификации двигателя для увеличения его надёжности и пробега заключались в установке специальных масляных форсунок, которые направляли струю масла на днище поршня, тем самым охлаждая его. Кроме того, были применены поршневые пальцы увеличенного диаметра (20мм против 18мм в предыдущих версиях), которые теперь имели плавающую посадку. Все двигатели, не предназначенные для американского рынка, продолжали использовать датчик абсолютного давления (MAP), в то время, как американские версии комплектовались расходомером воздуха (MAF). Данное поколение двигателей имело мощность 140л.с. (100кВт) при 7200 оборотах в минуту и крутящий момент 149Н•м при 4800 оборотах в минуту.

Четвертое поколение 4A-GE выпускалось с 1991 по 1995г. Двигатель имел серебристые клапанные крышки с надписями, выполненными хромированными буквами. За это он получил название «silver top». Он получил полностью реконструированную головку блока цилиндров, имеющую 20 клапанов, которая заменила старую, 16-клапанную версию. Двигатель получил систему VVT, использующуюся на впускном распредвале для улучшения крутящего момента на низких оборотах и экономии бензина. Впускная система была заменена на короткий коллектор с индивидуальными дроссельными заслонками для каждого цилиндра. На данном поколении использовался расходомер воздуха (MAF). Степень сжатия увеличили до 10.5:1. Кроме того, впускные каналы выполнены максимально прямо, в отличие от каналов с большим количеством изгибов в предыдущих версиях. Мощность двигателя составляла 160л.с. (120кВт) при 7400 оборотах в минуту, крутящий момент – 162Н•м при 5200 оборотах в минуту.

Читать еще:  Что означает стук двигателя

Пятое поколение двигателя 4A-GE выпускалось с 1995 по 1998г. Последняя версия 4A-GE имела черные клапанные крышки, за что получила название «black-top». Степень сжатия увеличили до 11:1. Расходомер воздуха был заменен на датчик абсолютного давления (MAP). Диаметр дроссельных заслонок увеличился с 42мм до 45мм. Кроме того, был увеличен диаметр выпускных окон, подъём кулачков впускного распредвала был увеличен с 7.9мм до 8.2мм. Мощность двигателя составляла 165л.с. (121кВт) при 7800 оборотах в минуту, крутящий момент – 162Н•м при 5200 оборотах в минуту.

Источник — Wikipedia. Перевод — мой.

How to top up your engine coolant

Topping up your coolant is simple. Before you start, park on a level surface and wait for a few hours until the engine is fully cold – if it’s hot, pressurised water can dangerously erupt from the reservoir cap when it’s unscrewed.

  1. Find the coolant reservoir: The location should be in your car handbook, as well as information on the correct type of antifreeze or coolant for your vehicle.
  2. Check the coolant level: The coolant reservoir has minimum and maximum markers – the coolant level should be in between these lines. If it’s below minimum, top it up. Above maximum, and you should immediately siphon out the excess.
  3. Mix the coolant: If you are not using pre-mixed coolant, mix the correct antifreeze with distilled water as per the manufacturer’s instructions – 50-50 is a common measure, with 70-30 for extremely cold climates.
  4. Unscrew the reservoir cap: When unscrewing, always cover the cap with a cloth, just in case pressurised water escapes from the coolant reservoir.
  5. Insert a funnel: Since coolant is toxic to humans and animals, you should use a funnel to avoid spills when topping up the reservoir.
  6. Fill with coolant: When filling, slowly top-up to the maximum marker.
  7. Replace the cap: Screw the cap back on until you hear a click.

Antifreeze is a key fluid for every engine. View our range of premium antifreeze and coolant, or contact our team for more information.

What’s New for 2021?

The 2021 Mazda 6 benefits from the addition of a few new features and an appearance package called the Carbon Edition. The latter inherits all the equipment of the Grand Touring Reserve trim and wears a Polymetal Gray paint color, black exterior accents, and a set of dark 19-inch wheels. The theme continues inside with black trim pieces and red leather upholstery with gray stitching. Every Mazda 6 now has Apple CarPlay and Android Auto capability (and any trim above the Touring comes with wireless CarPlay). Mazda also retuned the 6’s turbocharged engine to make an extra 10 pound-feet of torque (for 320 total), but you’ll need to run 93-octane fuel to achieve that. Lastly, the Signature model adds rear automated emergency braking and a driver-attention monitor. Mazda has also announced that the 6 won’t return for the 2022 model year, as the company plans to discontinue it. However, there are rumors the mid-size sedan could return for a new generation with rear-wheel drive and an inline-six-cylinder engine.

How to switch off an engine warning light:

If you’ve been able to fix what’s caused the engine management light to switch itself on in the first place, there are a number of ways to get it to turn off again. Most of the time, it should reset itself once you’ve restarted the engine. Failing that – if you have a new car – your diagnostic code reader might be able to do it. Meanwhile, older models should have a section in their manuals on how to reset the engine management light.

If you want to turn your engine management light off without fixing the problem that has caused it, you’re out of luck! Sadly, the light will just come back the next time you turn the engine on.

Mercedes boss Toto Wolff on Lewis Hamilton’s Formula 1 future and his take on Red Bull’s engine project

By James Galloway

Last Updated: 30/04/21 8:57pm

Toto Wolff is confident Lewis Hamilton will remain in Formula 1 with Mercedes into 2022, while he has also suggested that Red Bull’s new engine project could still end up involving Porsche and the Volkswagen Group in future.

Читать еще:  Двигатель afn технические характеристики

Answering questions on a number of key current talking points in F1 in an interview with Sky Sports F1 at the Portuguese GP, which can be viewed in full above, Wolff was first asked about the future of his star driver after Hamilton spoke positively on Thursday about extending his career beyond the expiry of his current one-year deal.

The seven-time world champion got his first taste of next year’s brand-new 18-inch tyres in Pirelli testing at Imola last week and, in the press conference on the opening day at Portimao, Hamilton told media: «I plan to be here next year.»

Wolff said that Hamilton’s public comments reflected «what we have already discussed in private» and «I’m happy about that».

«Yes, there is no reason why not,» said Wolff when asked if Hamilton would still be in a Mercedes in 2022.

«It’s the best place to be. He has been with us a long time and I think as long as we can provide the outlook for a competitive package, I see no reason why we shouldn’t be together and continue the marriage.»

Wolff has already said previously that they will seek to conclude contract negotiations far earlier than last time around, when Hamilton’s short renewal was not signed until February of this year just weeks before pre-season testing began.

Valtteri Bottas, Hamilton’s team-mate since 2017, is also out of contract at the end of the year, as is Mercedes-backed George Russell at Williams.

Heavyweight boxing on Saturday night

Watch Chisora v Parker and Taylor v Jonas on Saturday, live on Sky Sports Box Office, from 6pm. Book it via your Sky remote or tap here for more information.

Wolff makes Red Bull engine prediction | Horner responds

The Mercedes team principal also gave his take on Red Bull after their title rivals announced last week that they had signed long-time Mercedes man Ben Hodgkinson to become technical director of their under-construction powertrains division.

«First of all, I really enjoyed working with Ben,» said Wolff. «He’s a good personality and he’s a good engineer. He was chief of engineering on the mechanical side, which is an important part of the job.

«I think there will be maybe a few others that will join this exciting journey.»

Red Bull are taking over the running of Honda’s power units at the end of this season when their Japanese suppliers leave F1 — and have said they are pushing ahead with plans to produce their own engine when the regulations are overhauled for 2025.

Wolff believes the Milton Keynes-based outfit are leaving their options open about whether they ultimately go it alone from 2025 or partner with a manufacturer, naming the Volkswagen Group — whose brands include Porsche and Audi — as the likely option if Red Bull took the latter approach.

«Honestly for me we can see what the strategy is and it’s not stupid. Red Bull is going dual track,» claimed Wolff.

«They are on one side keen on doing their own power unit, but it’s no secret that the Volkswagen Group with their two brands is looking at Formula 1 and has been part of the discussion. So they can at any moment decide whether they want to stick to their own power unit or go with a top manufacturer.

«On the other side, the arrangement that they have on the IP side with Honda really makes sense. They are taking over the IP from Honda and obviously developing the new power unit into 2025. It could stay within Red Bull power units or it go to Porsche-Audi. So overall it makes sense what they do.»

The Mercedes boss added on VW’s chances of an F1 entry: «I think it’s very early stages. They’ve expressed an interest, and that was public, and in that respect, I would very much hope that they enter the sport.

«The Volkswagen Group has a historic connection with Red Bull all over the platforms and it’s just logical that they are going to look at a relationship with Red Bull, and if they can utilise the Honda IP and the learning there from whatever Volkswagen power unit would enter.

Читать еще:  Что такое гвт двигателя

«And I’m saying would because I have no idea, and I shouldn’t, it is none of my business. But they will benefit from all these relationships and intellectual property carried forward.»

When Wolff’s comments were put to him by Sky F1 about a possible VW link-up, Red Bull team boss Christian Horner said: «Toto always likes to think he knows what’s going on in other people’s business. Perhaps he needs to think about his own.»

Horner added: «We’re building a fantastic facility and we’ve got some great talent coming into the facility. It’s going to be on campus, it’s going to be integrated fully with the chassis side of the business — we’ll be the only team other than Ferrari to have that.

Our advice before starting the boost

  • Make sure both vehicles are not in contact with each other.
  • Examine the dead battery, making sure it’s not frozen. If its walls are rippled or bubbled, don’t perform the boost. Not only may a frozen battery explode, but since it’s no longer able to hold a charge, the alternator will have to work harder to power the electrical system, which may cause premature wear of this very expensive part.
  • Remember that a battery releases an explosive gas called hydrogen. Watch out for sparks or any open flame. Refrain from smoking.
  • It’s very uncommon for batteries to leak, but if this happens, avoid contact between the battery electrolyte and the eyes, skin and clothing of those present. Electrolyte is a corrosive solution that can cause severe burns. In the event of contact with the electrolyte, wash the affected area immediately with large quantities of water and see a doctor as soon as possible.
  • Wear work gloves and remove rings and bracelets. Wearing safety goggles is strongly recommended.
  • Turn off all electrical accessories (heating, lighting, air conditioning, etc.) and engage the parking brake. If your car has a manual transmission, place it in neutral; if the transmission is automatic, place it in park.

If you have any doubts, call in a professional assistance team to complete the operation safely.

Mahindra Thar Key Specifications

After an enormous gap of a decade, Mahindra introduced the all-new second-generation Thar in October 2020. This iconic all-new off-road vehicle is bigger, better and modern. It is available in six paint options — Rocky Beige, Aquamarine, Mystic Copper, Red Rage, Napoli Black and Galaxy Grey.

This all-new Thar is equipped with a fresh 1,997cc turbocharged petrol engine mated to either a six-speed manual or six-speed torque converter automatic. It develops 150bhp at 5,000rpm and 300Nm of torque from 1,250 to 3,000rpm while the automatic powertrain makes 320Nm of torque between 1,500 and 3,000rpm.

There is the lastest generation of tried and trusted mHawk — a 2,184cc diesel engine available with either a six-speed manual gearbox or six-speed automatic. It makes 130bhp at 3,750rpm and 300Nm of torque between 1,600 and 2,800rpm.

The Thar is available in two trim levels — AX optional and LX. Mahindra offers factory-fitted convertible top and hard top choices. Also, the LX trim gets 18-inch alloy wheels while the AX optional comes with a set of 16-inch ones. Moreover, the two doors can be removed for intensive off-roading.

Mahindra has redesigned the interior of the Thar and it is now completely washable with a draining facility. The Thar features an up-to-the-minute cabin-like any modern hatchback or sedan. There is a touchscreen infotainment system in the vehicle which supports smartphone connectivity. Besides, it has a manual gearstick for the four-wheel-drive system.

The carmaker offers numerous features in the Thar such as electronic driveline disconnect on the front axle, mechanical locking differential and brake locking differential, TPMS, ESP with rollover mitigation, a roll cage, dual airbags, snow chain provision for tyres and Bluesense app connectivity.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector